Peter en Dagmar

Wij zijn Peter en Dagmar. Samen met onze 2 katten,onze vogeltje,wonen wij sinds 6 mei 2006 in de Achterhoek!Op vrijdag 9 september 2005 zijn wij getrouwd! Een echte droomdag......Hier kun je lezen wat wij zoal meemaken.......................................... Daisypath PicDaisypath Ticker

donderdag, februari 22, 2007

Simbad is ziek...

Het begon gisteravond. Simbad was wat sloom, lag alleen maar op de bank te slapen en wilde niet komen eten.... Vreemd... Ik heb Simbad naar boven gedragen en even bij mij en Peter in bed gelegd. Dit vond ie prima, ook vreemd, normaal wil hij helemaal niet op bed liggen... Tegen 12 uur heb ik hem naar z'n eigen kamer gebracht. Maar eten, ho maar. Hij kroop onder in de kast.
Vanmorgen kwam ie niet zijn kamer uit, terwijl hij er normaal als eerste uit is. Hij zat nog steeds in de kast. Ik heb hem even geknuffeld en in ons bed gelegd. Ondertussen ben ik me klaar gaan maken voor mijn werk. Dus Sim moest weet in z'n eigen kamer.
In mijn middagpauze ben ik naar huis gereden. Sim was nog steeds hetzelfde. Heel lusteloos.
Toen ik vanmiddag thuis kwam, trof ik een hoopje ellende aan. Z'n oren hingen, keek heel suf uit zijn ogen, liep niet, had een hele vreemde vacht, net touw. Ik heb hem op de bank onder een handdoek gelegd. Daar lag hij maar versuft.



Peter kwam thuis en we zijn toen gelijk naar de dierenarts gegaan. Simbad hing maar wat in mijn armen, zo zielig. En ent voor ons was een kat die euthansie kreeg.... We waren al helemaal bang dat het misschien voor ons ook zo af zou lopen. De dierenarts heeft hem goed nagekeken en kon niet echt wat vinden, maar zag wel dat Sim er niet goed uit zag. Toen maar even zijn temperatuur opmeten... ja hoor 40,7 graden koorts dus! Vandaar dat ie zo ziek was. Hij heeft meteen een prik gekregen wat sterk koortsverlagend werkt, en een antibiotica kuur van 5 dagen, omdat de koorts toch ergens vandaan moet komen (infectie?ontsteking?) Van de prik knapte hij erg op. En thuisgekomen duurde het niet lang meer of hij ging eten!! De prik werkt 2 dagen, hopelijk is dan de antibiotica ook aangeslagen en komt de koorts niet meer terug.
Hij is nu nog erg moe en slaapt veel. Maar al met al weer veel levendiger!
Arm beestje.... maar gelukkig hij is er nog!!